onsdag den 8. december 2010

materialegoder i et anti kristent samfund

Det er jul lige om lidt og det har i den grad fået mig til at tænke. Ikke mindst Katrines indlæg om julen og dens ligegyldighed. Jeg vil gå så langt som at sige, julen burde handle om Jesu' fødsel og vores kristne værdier. 80% af de mennesker der kalder sig selv kristne har været i kirke max. 10 gange i hele deres liv - og mon de beder aftenbøn? 
Min pointe er, at selv vores forældre er en generation der bare tager det bedste af alting og giver en fuck for resten. Oftere og oftere hører jeg på provokerende lektorer i ungdomforskning og jeg ved ikke hvad, at den unge generation er uhøflig og materialistisk. Ja, hvorfor helved' skulle vi ikke være det? 
Vi lever i en generation med facebook, mange venner, store bryster, mcD til kl.  04, depressioner og gummistøvler til 800 kroner. Vi har hovedet oppe i røven - and who to blame? Jer. Ikke andre end jer. Jer, der opdragede os, jer der lærte (lærer) os livets sande værdier og betydninger. Jeg brækker mig over unge, voksne, folk der tager maden, gaverne og fridagene som essensen af julen. Men ikke desto mindre bidrager jeg glædeligt, ikke desto mindre vil jeg have Ipod og Alexander Wang.. føj. 

2 kommentarer:

  1. Jeg er glad for mit indlæg har fået dig til at tænke. Men søde Louise?
    Vi har altid et valgt mht. at/om "vi ikke gir' en fuck for noget, og at/om vi er uhøflige og materialistiske" Hvis du ønskede at kristendommen skulle fylde mere i dit liv, og at du skulle være mere høflig og mindre materialistisk så gjorde du nok noget ved det.
    Ligesom du nu vælger ikke at gøre.
    - og btw. store bryster er dejlige. - det kan sgu godt forvirre.
    As I said, julen er død. Og det er udelukkende menneskets selvdestruktive adfærd der ligger til grund.

    SvarSlet
  2. uden tvivl, vi har et valg. men vi gør ikke noget ved det. jeg gør heller ikke. jeg mener, at vi glemmer at se os selv så meget udefra at vi vil gøre noget ved det, ik?
    hæhæhææh. bryster. hæhæ. ej ok.

    SvarSlet